Czy według was Polonez Atu, Caro plus czy Cinquecento to auta zabytkowe?
   10/04/2021 12:28:12    Comments 0
Czy według was Polonez Atu, Caro plus czy Cinquecento to auta zabytkowe?

Spór w tym temacie nadal się toczy i to nie tylko na pojedynczym koncie z Facebooka. Na wielu różnych forach internetowych można przeczytać dyskusję na temat tego, czy Polonez Atu, Caro plus bądź Cinquecento są samochodami zabytkowymi. Widać wyraźnie, że zdania są podzielone, a my - w Zabytkowych Częściach - chcielibyśmy rozwiać pewne wątpliwości i dodać swoje trzy grosze, jeśli chodzi o ten dość burzliwy temat. 

Czy Cinquecento jest autem zabytkowym?

Według nas, zarówno części do Cinquecento, jak i Poloneza Atu bądź Poloneza Caro Plus, wpisują się w kanon części zabytkowych. Części eksploatacyjne są jeszcze dostępne, chociaż dochodzą nas słuchy, że i z tym pojawiają się pewne problemy. Partie karoserii, silnikowe bądź z działu "wyposażenie wnętrza" jeszcze trudniej zdobyć w tych czasach. Sam Fiat Cinquecento był produkowany w latach 1991 - 1998 w Tychach, gdzie montowane były w nich silniki 700, 900, 1100 ccm. Było to więc dawno. Ciekawostka? Wyprodukowano ich 1 164 525. Cena Cinquecento również stanowi zaletę, można go kupić nawet za 1500 złotych. Stanowi on dobrą bazę na początek zabawy z samochodami, które już niebawem staną się klasykami - sami rozumiecie, 25 lat produkcji, żółte blachy i te sparwy! 

Polonez Caro Plus oraz Polonez Atu - zabytki? 

Polonez Caro Plus i Atu produkowane były w latach 1997 - 2002 przez Fabrykę Daewoo FSO. Do tych samochodów montowano wówczas silniki: 1.4 MPi, 1.6 GLI, 1.6 GSI, a także 1.9 Diesel. Jakie były wersje nadwoziowe? Hatchback, sedan, pickup oraz kombi. Ogromnym atutem tych Polonezów jest prostota ich budowy i cena. Często spotykamy się z ludźmi, którzy mają już swoje lata i pamiętają, jak te pojazdy wchodziły na polski rynek. Dla nich to tylko zwyczajne samochody; przestarzałe. Smuci nas fakt, iż niektórzy twierdzą, że auta te powinny wylądować na złomowisku, bo do niczego się nie nadają. To nie jest prawda! 

Zabytkowe części czy nowoczesne auta?

Wychodzi więc na to, że z jednej strony części do samochodów, takich jak Cinquecento, Polonez Caro Plus lub Polonez Atu są zabytkowe. Z drugiej strony natomiast, same auta jeszcze można zaliczyć do tych bardziej nowoczesnych. W "Zabytkowe Części" staramy się wybiec na przeciw oczekiwaniom, zdobywając części nowe, jak i szukając tych używanych w ładnym stanie, które są trudno dostępne na rynku. Wiele osób zarzuca nam, że nazwa sklepu sugeruje auta z okresu przynajmniej przed latami 90. Kłopot w tym, że my nie sprzedajemy aut, a części do nich. Takie części, których na rynku jest malutko. Tak samo jest ciężko zdobyć części do starego ferrarii, jak i do poczciwego Daewoo Tico czy Cinquecento - a uwierzcie nam, coraz więcej osób odnawia te auta.

Comments

Log in or register to post comments